Stopień Zagrożenia to czynnik wpływający na to jak populacje z danych stref będą reagować na twoją postać.
Przykład: Dziecko nocy (strefa III) nie jest mile widziane w strefie ludzi (strefa I), więc jego rasa w tym dziale będzie miała kolor czerwony; Dzieci Nocy.
Informacje o stopniu zagrożenia w każdej strefie można zobaczyć pod jej opisem.
Poszczególne kolory oznaczają:
Neutralny
Niski stopień zagrożenia
Wysoki stopień zagrożenia
Zapytacie o sens wprowadzania Stopni Zagrożenia. Otóż jest jeszcze jedna zasada... Gdy gramy np. Dzieckiem Nocy i gdy już wkroczymy do strefy o wysokim zagrożeniu dla naszej rasy (strefa I) w ramach wykonywanej misji, musimy być świadomi, że jeśli spotkamy tam człowieka (gracza) i on zdecyduje, że zabiera nas do celi to bezsprzecznie musimy się mu podporządkować. Innymi słowy musimy podlegać jego postowi. W przypadku, gdy stopień zagrożenia jest Niski tylko postacie wysoko postawione mogą mieć przywilej dominacji.
Stopień Neutralny jest raczej oczywisty... każda ze stron ma równe prawa.